söndag 15 maj 2011

Söndag...

Ja då var det söndags kväll. Helgen är nästan slut.. Dagarna går så sjukt snabbt.. Det var inte länge sen jag sa att det var 100 dagar kvar till vår resa. Nu är det 14.. Skrämmande vad tiden bara susar förbi.. I november 2010 sa jag upp mig från mitt jobb. Sen dess har tiden bara försvunnit.. Jag undrar lite hur jag har fått tiden att bara gå. Men man vänjer sig snabbt vid att vara hemma. Jag kan lätt säga att jag föredrar att jobba. Jag är ingen hemma mamma. Blir grymt rastlös. Jag behöver göra saker om dagarna. Lite nytta..
Sen jag sa upp mig tror jag att jag sökt ca 50 jobb. Varit på två intervjuer.. Båda har jag inte fått pga av min resa..=(
Av alla jobb jag sökt är det inte många som hört av sig... Tråkigt. Förstår att man får in många ansökningar, men det är ändå grymt tråkigt att man aldrig hör något tillbaka..
Efter Thailand ska jag ta mitt körkort. Har bara teorin kvar, inte så mycket. Några veckor på körskolan minst 3 dagar i veckan sen kan jag det=)

Jag har fått utökat lite fler tider på dagis till Bella. Hon kommer att gå varje dag 8-14.
Det är bra för henne så hon kommer in ordentligt i gruppen. Hon är sist in och minst. Till hösten kommer det in lite nya barn på hennes avdelning som är i hennes ålder så då hoppas jag att hon ska trivas. Så nu när hon är på dagis varje dag så ska jag ta tag i mitt liv på riktigt.. Varje gång jag går ut på balkongen på kvällen och ska ta en cigg så kommer ångesten över att jag bara skjuter allt framför mig hela tiden. Känner mig sjukt besviken på mig själv.. Vad har hänt med mig? Detta är inte riktigt likt mig.. Men sen är jag heller inte van vid motgångar. Allt brukar bara flyta på.. Nu måste jag kämpa och det är något jag aldrig gjort för... Utmaning....Men tänk så stolt man är över sig själv när man är klar.. Dit vill jag komma NU! Utan att behöva göra ett skit. Men så funkar ju inte livet....

Snart blir det Ben and Jerry och Big Brother...

1 kommentar:

  1. Hej. Så det bär av till Thailand snart. Vart ska ni? Jag har bara varit i Pattay en gång så jag har ingen erfarenhet. Tror dock att Bangkok slår alla platser i Thailand. Chiang Mai kommer nog på andra plats.

    Jag hoppas du kommer i fas efter er semester. Aldrig roligt att må som du gör. Kram från värmen.

    SvaraRadera