lördag 17 mars 2012

Emma

Är namnet Isabell har gett vår bebis.. Hon är beräknad att komma den 16 augusti.. Just nu är jag i vecka 19.. Är väldigt glad att dom första tre månaderna är förbi. Det är väldigt stor skillnad på denna graviditet och den jag hade med Isabell. Med Isabell mådde jag skapligt. Denna gången har har jag kräkt varje dag från 8-17.. Har kräkt konstant. Helt sjukt. Har aldrig mått så sjukt dåligt i hela mitt liv:-( Tar på psyket och kroppen väldigt mycket!! Fick tabletter utskrivna av en läkare som tyvärr inte gjorde någon nytta. Jag fick helt enkelt bara vänta ut dom jobbiga veckorna. Nu när det är över har jag istället gått grym foglossning. Började för en månad sen och blir bara värre och värre. Har varit hos sjukgymnast två gånger. Fick hem en tens i går som inte verkar göra någon skillnad tyvärr. Nästa steg är akupunktur. Annars mår jag ok. Hormonerna är galna och jag är lite känsligare än vanligt.. Njuter inte av att vara gravid. Mår mest skit av det. En positiv sak är att jag bara gått upp 2,5 kg. :-) Hoppas att det inte blir 25 kg som med Bella!! Är grymt negativ men mår man skit nästan hela tiden så blir man tyvärr det! Lite sol gör en på bättre humör. Är glad att våren är här:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar